Proč zde popisuji nástroje zahraniční výroby?

Proč zde popisuji nástroje zahraniční výroby?

Otázka v nadpisu se zdá být zcela na místě, proč by stránky věnované ČS elektronickým a elektrofonickým nástrojům měly obsahovat popisy nástrojů vyrobených jinde?
Vedou mě k tomu čtyři dobré důvody:

1) Český web je skoupý na informace tohoto druhu. Existuje sice pár stránek, kde autor (stejně jako mám v plánu i já) popisuje svoje nástroje a zkušenosti s nimi, po světě je mnoho syntetizérových a varhanních webů, ale nikde není všechno, což souvisí s důvodem č. 2

2) Rád používám nástroje u nás méně obvyklých značek. Ne snad, že bych neměl Yamahu či Rolanda, ale kde najdete v češtině popis třeba Alesisu QS 6.1 nebo GEM S2 Turbo? Třeba někoho zaujmou a tady bude mít možnost se o nich alespoň něco dozvědět. Také si a priori nemyslím, že je vždycky nezbytné kupovat nové nástroje, spousta starších nástrojů zní i po letech dobře i přesto, že mají v ROM paměti (pokud vůbec nějakou mají) jen pár MB vzorků.

3) Na některé nástroje vzpomínám s nostalgií. Chtěl bych se jim věnovat aspoň v článku či fotografiemi, když už je nemám.

4) Pod každým článkem bude otevřena diskuse na téma. Zde bude mít každý možnost se s ostatními podělit o své zkušenosti a názory na daný nástroj, případně se na něco zeptat. Použití zahraničních nástrojů je a asi i vždycky bylo v případě kláves dominantní, i proto doufám, že se najde dost lidí, kteří mají k tématu co říci. Diskuze na původních stránkách byla zahlcena spamem a její údržba zabírala neúměrné množství času. Omlouvám se slušným diskutujícím za její zrušení. Veškeré připomínky, podněty, doplňující informace atd. kdykoliv uvítám na e-mailu.

Podotýkám, že se nepovažuji za odborníka na akustiku, elektroniku, hudební teorii a konečně ani za profesionálního muzikanta (hraju ve vesnické kapele - kupodivu na klávesy). Proto s mými názory na nástroje nemusíte souhlasit. Hodnocení nástrojů a názory na ně se odvíjejí od způsobu použití, tedy v mém případě ve čtyřčlenné (později pětičlenné) zábavové a plesové kapele, kdy tyto nástroje musí simulovat celou řadu akustických i elektronických nástrojů z nejrůznějších období. S tím souvisí i jejich výběr, kdy musím brát v úvahu univerzálnost nástroje i za cenu kompromisů.
Články budou postupně doplňovány, ne vždy budu schopen dodat všechny informace najednou. Doufám, že tento počin nalezne kladnou odezvu.

Michal Najvrt, 4.1.2008
Aktualizováno 13.12.2020

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Delicia HT-37-D (+ video)

Tablehooters

Jmenný seznam nástrojů a příslušenství